Serwis transakcyjny Meritum Banku

  • Bogata obsługa transakcyjna i informacyjna
  • Dostęp przez Internet, telefon, SMS i e-mail
  • Najlepsza informacja o produktach Banku
  • Meritum Planer - lepsze zarządzanie własnym budżetem
  • Raporty BIK online
Otwórz konto Poleć produkt znajomemu
Finanse osobiste


Bank w zasięgu ręki

System bankowości elektronicznej zapewnia Klientom bogatą obsługę transakcyjną i informacyjną. Jest także szybkim sposobem na pozyskanie informacji o produktach Banku. System bankowości elektronicznej dostępny jest 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, dzięki czemu możesz zarządzać swoimi pieniędzmi przez całą dobę, każdego dnia w roku, z dowolnego miejsca na świecie.

Usługi bankowe w jednym miejscu

Korzystając z bankowości elektronicznej, masz wygodny i szybki dostęp do swoich produktów w Meritum Banku:

  • sprawdzisz aktualne saldo i historię operacji na rachunku,
  • wygenerujesz potwierdzenie realizacji przelewu lub wyeksportujesz historię operacji,
  • uzyskasz informacje na temat swojej karty debetowej i kredytowej, sprawdzisz wykonane nimi operacje,
  • zobaczysz szczegóły swojego kredytu i harmonogram spłaty zobowiązań,
  • skontaktujesz się z Obsługą Klienta poprzez bezpieczną, szyfrowaną pocztę wewnętrzną,
  • ustawisz w kalendarzu terminów ważnych przypomnienia o płatnościach do wykonania,
  • złożysz wnioski i dyspozycje związane z Twoimi produktami.

Proste płatności

Dzięki systemowi bankowości elektronicznej w prosty i efektywny sposób płacisz rachunki i wykonujesz transakcje. Po zalogowaniu możesz:

  • wykonać przelewy pomiędzy swoimi rachunkami, zewnętrzne, zagraniczne, do ZUS i podatkowe,
  • zlecić przelew natychmiastowy, realizowany w systemie Express Elixir,
  • zdefiniować zlecenie stałe o stałej lub zmiennej kwocie,
  • wykonać doładowanie telefonu komórkowego (jednorazowe lub cykliczne),
  • ustawić spłatę karty kredytowej lub raty kredytu,
  • otworzyć i zerwać lokatę,
  • zapłacić za zakupy w sklepach internetowych poprzez MeritumBank Przelew.

Dla Twojej wygody, system zapamiętuje dane wszystkich odbiorców, do których zalecasz płatności i podpowiada Ci je przy kolejnej próbie wykonania przelewu. Dzięki temu nie musisz już szukać danych odbiorcy w historii rachunku lub swoich dokumentach.


Pełnomocnictwa online

Chciałbyś upoważnić kogoś do swojego rachunku? W Meritum Banku możesz nadać pełnomocnictwo do elektronicznych kanałów dostępu online, składając odpowiedni wniosek po zalogowaniu do bankowości elektronicznej. To Ty decydujesz czy pełnomocnik ma mieć dostęp do wybranego czy wszystkich rachunków oraz definiujesz limity transakcji dla niego.
Dla nastolatków (13-18 lat) proponujemy dedykowane Konto Junior. Otworzysz je dla dziecka wypełniając elektroniczny wniosek. Masz możliwość monitorowania aktywności pełnomocnika Junior, poprzez wgląd w historię wykonywanych na nim operacji oraz opcję definiowania limitów transakcji możliwych do wykonania przez nastolatka. Więcej o Koncie Junior TUTAJ.
W dowolnym momencie możesz odwołać pełnomocnika – również online, bez osobistego konieczności kontaktu z Bankiem.


Kredyt gotówkowy i karta kredytowa 100% online

Korzystając z systemu bankowości elektronicznej możesz zawnioskować całkowicie online o kredyt gotówkowy lub kartę kredytową. Wypełnij krótki, nieskomplikowany wniosek kredytowy, a w ciągu kilku minut otrzymasz wstępną decyzję kredytową. Na tym etapie możesz skorzystać z kalkulatora ofertowego, który pomoże Ci w dopasowaniu kredytu do indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Ofertę akceptujesz elektronicznie, a umowę kredytu podpiszesz kodem SMS lub tokenem, tak jak inne operacje zlecane w bankowości elektronicznej. Po ostatecznej decyzji kredytowej Bank podpisuje dokumentację kredytową kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Jeżeli wnioskowałeś o kredyt, zostanie on wypłacony na wskazany przez Ciebie we wniosku rachunek bankowy. Jeżeli wnioskowałeś o kartę kredytową, wyślemy Ci ją pocztą.

Meritum Planer - lepsze zarządzanie własnym budżetem

Meritum Planer dostępny w systemie bankowości elektronicznej to proste i skuteczne narzędzie, które pomoże Ci w zarządzaniu prywatnym budżetem. Dzięki niemu możesz przeprowadzić dokładną analizę własnych wydatków i skuteczniej nimi zarządzać. Przy planowaniu swojego budżetu nie musisz eksportować poufnych danych do programu zewnętrznego. Masz pewność, że nie trafią one do osób niepowołanych.
Meritum Planer pomoże Ci w również w efektywnym i regularnym oszczędzaniu na dowolne cele zakupowe tzn. wydatki planowane w krótszym i dłuższym okresie czasu, np. wyjazd wakacyjny lub inne inwestycje gospodarstwa domowego.
Korzystanie z Meritum Planera jest całkowicie bezpłatne i nie wymaga instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania. Wystarczy zalogować się do bankowości internetowej i uruchomić aplikację.

Więcej informacji o Meritum Planerze znajdziesz TUTAJ.

Prywatny raport z BIK

Dzięki usłudze Raporty BIK możesz zamówić podany w przejrzystej formie raport z BIK - Profil Kredytowy, zawierający szczegółową historię Twoich zobowiązań kredytowych przetwarzanych przez BIK oraz wyliczaną na jej podstawie ocenę punktową. W ten sposób zorientujesz się, jak Twoją historię kredytową ocenią potencjalni kredytodawcy i uzyskasz odpowiedź na pytanie „na jaki kredyt mogę sobie pozwolić”. Im więcej przyznanych przez BIK punktów, tym większe szanse na uzyskanie kredytu.

Profil kredytowy dostępny jest w polskiej oraz w angielskiej wersji językowej.

Powiadomienia SMS i e-mail

Dowiesz się natychmiast, co dzieje się z Twoimi pieniędzmi – nawet, gdy nie masz możliwości zalogowania się do bankowości elektronicznej.
Wystarczy, że zdefiniujesz interesujący Cię zestaw powiadomień wysyłanych poprzez SMS lub e-mail.
Możesz dopasować wysyłane wiadomości do swoich potrzeb i otrzymywać powiadomienia o przelewach przychodzących i wychodzących, wypłatach z bankomatu i transakcjach kartą, spłatach rat kredytu, przypomnienia o kończących się lokatach i zleceniach stałych, informację o dostępnych środkach na rachunkui i wielu innych istotnych zdarzeniach związanych z Twoimi pieniędzmi.

Akywacja i bezpieczeństwo

Aktywacja

Tymczasowy dostęp do rachunku

(Dotyczy klientów, którzy składali wniosek przez WWW, ale zawierają umowę za pośrednictwem kuriera lub w placówce. Dla klientów, którzy składali wniosek osobiście w placówce Banku lub zawierali umowę w formie elektronicznej, dostęp do bankowości elektronicznej jest aktywny natychmiast po zawarciu umowy.)


Jeżeli jesteś nowym Klientem i nie masz produktu w Meritum Banku, po złożeniu wniosku o rachunek otrzymasz SMS-em hasło do logowania oraz telekod. Otrzymane hasło służy do zalogowania się do systemu bankowości elektronicznej Meritum Banku, natomiast telekod - do identyfikacji Ciebie jako Klienta podczas kontaktu z Infolinią Banku.

Twoim tymczasowym loginem będzie wpisany we wniosku o otwarcie rachunku adres e-mail. Tymczasowy dostęp do rachunku daje Ci podgląd otwartego dla Ciebie rachunku oraz podgląd dostępnych funkcji serwisu transakcyjnego.

Tymczasowy dostęp do rachunku ważny jest do czasu pierwszego logowania do systemu przy użyciu Twojego docelowego numeru Login, który otrzymasz w przesyłce kurierskiej wraz z umową, nie dłużej jednak niż 30 dni od daty złożenia wniosku o otwarcie rachunku.

Aktywacja dostępu elektronicznego do rachunku może nastąpić w momencie otrzymania pakietu bezpieczeństwa w przesyłce kurierskiej. Dokonywanie wpłat i wypłat oraz innych operacji na rachunku będzie możliwe po otrzymaniu przez Bank prawidłowo podpisanej umowy.

Samodzielna aktywacja

  • Na stronie internetowej Banku wybierz przycisk Zaloguj się.
  • Podaj Twój Login.
  • Jeżeli jako pakiet bezpieczeństwa wybrałeś Kody SMS - wpisz wybrane przez system znaki z Hasła do logowania (hasło zostało przesłane SMS-em na Twój telefon komórkowy podczas procesu otwierania rachunku).
  • Jeżeli jako pakiet bezpieczeństwa wybrałeś Token - wpisz kod wygenerowany z Tokena i odpowiedz na dwa pytania weryfikacyjne zadane przez system lub wpisz hasło weryfikacyjne (odpowiedzi na pytania oraz hasło weryfikacyjne muszą być zgodne z tym co zdefiniowałeś we wniosku o otwarcie rachunku).

Aktywacja przez Infolinię Banku

  • Zadzwoń na numer Infolinii Banku 801 980 888, (+48) 58 77 88 888 lub (+48) 58 88 80 888. Pracownik Infolinii poprosi o podanie Loginu oraz elementów z Twojego pakietu bezpieczeństwa.
  • Jeżeli jako pakiet bezpieczeństwa wybrałeś Kody SMS - podaj wybrane znaki z Telekodu (Telekod wraz z Hasłem do logowania został przesłany SMS-em na Twój telefon komórkowy podczas procesu otwierania rachunku).
  • Jeżeli jako pakiet bezpieczeństwa wybrałeś Token - podaj kod wygenerowany z Tokena i odpowiedz na dwa pytania weryfikacyjne lub podaj hasło weryfikacyjne (odpowiedzi na pytania weryfikacyjne lub hasło weryfikacyjne muszą być zgodne z tym danymi zdefiniowanymi we wniosku o otwarcie rachunku).
  • W celu dodatkowej weryfikacji pracownik Banku zapyta o wybrane z Twojego wniosku dane teleadresowe lub osobowe.


Bezpieczeństwo

Bezpieczne logowanie

Logując się do systemu transakcyjnego sprawdź, czy znajdujesz się na właściwej stronie Banku.

Bezpieczeństwo systemu

Wszystkie operacje po zalogowaniu się do systemu transakcyjnego są zabezpieczone protokołem SSL, wykorzystującym klucz o długości co najmniej 128 bitów. Jeżeli w prawym dolnym rogu okna przeglądarki lub przy pasku adresu pojawia się kłódka oznacza to, że strona jest szyfrowana i bezpieczna.

Zakończenie pracy z systemem transakcyjnym oraz serwisem mobilnym

Zalecamy, aby po zakończeniu pracy w systemie bankowości elektronicznej i prawidłowym wylogowaniu się z systemu, zawsze zamykać wszystkie otwarte okna przeglądarki oraz skorzystać z funkcji czyszczenia prywatnych danych.

Obrazek antyphishingowy

Sprawdź, czy po zalogowaniu widzisz zdefiniowany przez Ciebie obrazek antyphishingowy.

Klawiatura ekranowa

Korzystaj z klawiatury ekranowej podczas logowania do konta.

Bezpieczeństwo Twojego komputera

Stosuj i aktualizuj oprogramowanie zabezpieczające.

Nie korzystaj ze swojego konta z miejsc nieznanych/publicznych

Unikaj korzystania z komputerów publicznych, do których ma dostęp więcej osób, np. w kawiarenkach internetowych - tak, aby Twoje dane nie zapisały się na dysku komputera.

Zachowaj informacje o koncie tylko dla siebie

Nie zapisuj haseł i loginów w telefonie komórkowym ani - tym bardziej - na karteczkach przylepianych do monitorów.

Nie trzymaj w jednym miejscu całych pakietów bezpieczeństwa np. Tokena i Loginu, Loginu zapisanego w telefonie komórkowym na które przychodzą kody SMS.

Nie udostępniaj pakietów bezpieczeństwa osobom trzecim (Tokena, Loginu, swojego telefonu komórkowego, Hasła do logowania, Telekodu, podpisu elektronicznego).

Bank nigdy nie wysyła e-maili wymagających podania Twoich danych osobowych albo Twoich danych identyfikacyjnych.

Bank nie wysyła również drogą e-mailową linków do stron banku oraz do serwisu transakcyjnego lub serwisu mobilnego oraz wszelkich stron, gdzie rzekomo ma nastąpić weryfikacja czy aktualizacja danych. Bank nie przyjmuje również drogą e-mailową zlecenia wykonania transakcji finansowych. Prosimy o pilne zgłaszanie takich przypadków do banku.

Uważaj na osoby dzwoniące i podszywające się pod pracowników Banku

Nie podawaj telefonicznie żadnych danych z pakietów bezpieczeństwa w momencie, gdy rozmowa nie jest inicjowana przez Ciebie. Podajesz te dane tylko wtedy, gdy to Ty dzwonisz na numer Infolinii Banku.

Nie otwieraj nieznanych linków przesyłanych SMS-ami

Bank nigdy nie poprosi Ciebie o aktualizację oprogramowania telefonu komórkowego, na który przesyła kody SMS do autoryzacji transakcji.

Bank nie wysyła również SMS-ów zawierających linki do ściągnięcia jakiegokolwiek oprogramowania, nie prosi też za pośrednictwem wiadomości SMS o potwierdzenie jakichkolwiek danych. Jeżeli otrzymasz wiadomość SMS z jakimkolwiek linkiem lub informacją o konieczności potwierdzenia danych, po żadnym pozorem - nie otwieraj zawartego w jej treści hiperłącza i nie odpowiadaj na taką wiadomość. W takiej sytuacji niezwłoczne zgłoś zdarzenie do Banku za pośrednictwem infolinii.

Bezpieczeństwo w serwisach społecznościowych

Jeżeli jesteś użytkownikiem portalu social media - nie otwieraj nieznanych Tobie linków zamieszczonych na ich stronach lub przesyłanych przez użytkowników. Przed ich otwarciem sprawdź je pod kątem bezpieczeństwa.

Eksperyment przeprowadzony w serwisach Facebook i Twitter wykazał, że 97% respondentów bez zastanowienia korzysta z odnośników zamieszczonych na platformach społecznościowych, nie sprawdzając ich uprzednio pod kątem bezpieczeństwa. Pomimo niezliczonych kampanii ostrzegawczych, uświadamiających użytkownikom możliwe zagrożenia kryjące się za skrótami „gorących” odnośników, aż 97% respondentów bez zastanowienia próbowało wejść na podstawione strony.

Dla firm


Bank w zasięgu ręki

System bankowości elektronicznej zapewnia Klientom bogatą obsługę transakcyjną i informacyjną. Jest także szybkim sposobem na pozyskanie informacji o produktach Banku. System bankowości elektronicznej dostępny jest 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, dzięki czemu możesz zarządzać swoimi pieniędzmi przez całą dobę, każdego dnia w roku, z dowolnego miejsca na świecie.

Usługi bankowe w jednym miejscu

Korzystając z bankowości elektronicznej, masz wygodny i szybki dostęp do swoich produktów w Meritum Banku:

  • sprawdzisz aktualne saldo i historię rachunku, wygenerujesz potwierdzenie realizacji przelewu,
  • uzyskasz informacje na temat wydanych kart debetowych, sprawdzisz wykonane nimi operacje,
  • zobaczysz szczegóły posiadanego kredytu i harmonogram spłaty zobowiązań,
  • skontaktujesz się z Obsługą Klienta poprzez bezpieczną, szyfrowaną pocztę wewnętrzną,
  • ustawisz w kalendarzu terminów ważnych przypomnienia o płatnościach do wykonania,
  • złożysz wnioski i dyspozycje związane z Twoimi produktami.

Proste płatności

Dzięki systemowi bankowości elektronicznej w prosty i efektywny sposób płacisz rachunki i wykonujesz transakcje. Po zalogowaniu możesz:

  • wykonać przelewy pomiędzy swoimi rachunkami, zewnętrzne, zagraniczne, do ZUS i podatkowe,
  • skorzystać z wygodnej opcji paczkowania przelewów i możliwości importu plików w formacie ELIXIR-OK oraz csv,
  • zaimportować plik z danymi odbiorców przelewów w formacie csv, Excel (xls) oraz Excel 2007 (xlsx),
  • zlecić przelew natychmiastowy, realizowany w systemie Express Elixir,
  • zdefiniować zlecenie stałe o stałej lub zmiennej kwocie,
  • wykonać doładowanie telefonu komórkowego (jednorazowe lub cykliczne),
  • otworzyć i zerwać lokatę.

Dla Twojej wygody, system zapamiętuje dane wszystkich odbiorców, do których zalecasz płatności i podpowiada Ci je przy kolejnej próbie wykonania przelewu. Dzięki temu nie musisz już szukać danych odbiorcy w historii rachunku lub swoich dokumentach.


Zarządzanie użytkownikami

System bankowości elektronicznej Meritum Banku pozwala Ci zarządzać użytkownikami rachunków firmowych w trybie online. Masz możliwość:

  • wprowadzenia indywidualnej karty wzorów podpisów dla każdego z posiadanych przez firmę rachunków,
  • nadawania zróżnicowanych uprawnień dla użytkowników (np. tylko do podglądu, do wprowadzania transakcji, do autoryzacji),
  • dodawania, usuwania i blokowania użytkowników.

Negocjacje online kursów walut i oprocentowania lokat

Skorzystaj z opcji negocjacji kursów walut i oprocentowania lokat, dostępnych również dla mikro i małych przedsiębiorstw. Możesz negocjować kurs waluty już dla transakcji od 2000 EUR lub USD. W systemie bankowości elektronicznej Meritum Banku szybko i bezpieczne zrealizujesz transakcje walutowe pomiędzy swoimi rachunkami. Więcej o negocjacjach kursów walut: TUTAJ.
Jeżeli firma dysponuje wolnymi środkami w kwocie powyżej 100000 zł, możesz założyć lokatę na indywidualnych warunkach, a w przypadku kwoty powyżej 500 000 zł, istnieje możliwość negocjowania oprocentowania z Dealerem Banku. W przypadku lokat negocjowanych termin lokaty ustalany jest w przedziale 1-1095 dni, zatem łatwo dopasujesz ofertę do swoich potrzeb.

Powiadomienia SMS i e-mail

Dowiesz się natychmiast, co dzieje się z Twoimi pieniędzmi – nawet, gdy nie masz możliwości zalogowania się do bankowości elektronicznej.
Wystarczy, że zdefiniujesz interesujący Cię zestaw powiadomień wysyłanych poprzez SMS lub e-mail.
Możesz dopasować wysyłane wiadomości do swoich potrzeb i otrzymywać powiadomienia o przelewach przychodzących i wychodzących, wypłatach z bankomatu i transakcjach kartą, spłatach rat kredytu, przypomnienia o kończących się lokatach i zleceniach stałych, informację o dostępnych środkach na rachunku i o wielu innych istotnych zdarzeniach związanych z finansami Twojej firmy.

Dokumenty do pobrania

Jakie systemy uwierzytelniania i autoryzacji oferuje Bank?

W ramach systemu bankowości elektronicznej stosujemy następujące metody uwierzytelniania i autoryzacji:

  • SMS kody: jednorazowe kody wysyłane SMS-em na Twój telefon komórkowy zarejestrowany w systemie bankowym. Kody SMS służą do zatwierdzania operacji w systemie bankowości elektronicznej;
  • Token: miniaturowe urządzenie elektroniczne, które co 60 sekund generuje jednorazowe, niepowtarzalne 6-cyfrowe kody stanowiące formę cyfrowego podpisu.  Kody jednorazowe generowane przez Token umożliwiają zatwierdzanie operacji  w systemie bankowości elektronicznej oraz w połączeniu z numerem Login - logowanie do systemu;
  • Bezpieczny podpis elektroniczny: Unizeto, KIR jak również Sigillum PCCE. Bezpieczny podpis elektroniczny może być używany wyłącznie do autoryzacji operacji w Serwisie Internetowym Banku po zalogowaniu.

Jakiego rodzaju informacje mogą do mnie docierać za pośrednictwem wiadomości sms albo e-mailem?

To Ty określasz, jakiego rodzaju informacje będą do Ciebie trafiały. Powiadomienia docierające do Ciebie z systemu bankowości elektronicznej mogą dotyczyć transakcji na rachunkach, operacji (wypłaty, płatności) i limitów na kartach, terminów lokat, fakcie spłaty kredytu, a także zagadnień związanych z bezpieczeństwem rachunku (informacje o logowaniu albo nieudanym logowaniu na Twoje konto).

Jakie informacje SMS/ email udostępniane są w systemie bankowości internetowej?

W kanale dostępu do bankowości elektronicznej przez SMS i e-mail dostępne są następujące informacje:

Grupa Realizowane powiadomienie
Powiadomienia do rachunków  Transakcje przychodzące (od wskazanej kwoty)
Transakcje wychodzące (od wskazanej kwoty)
Transakcje odrzucone
Informacja o dostępnych środkach
Przekształcenie rachunku indywidualnego we wspólny 
Informacja o zakończeniu zlecenia stałego
Powiadomienia do kart Wypłaty z bankomatu (od wskazanej kwoty)
Transakcje kartą 
Informacja o dostępnych środkach na karcie kredytowej
Informacja o wykorzystanym limicie na karcie kredytowej
Informacja o upływie terminu ważności karty
Informacja o upływie terminu spłaty karty kredytowej
N-ta wypłata gotówki z bankomatu w miesiącu
Powiadomienia do lokat Informacja o zakończeniu lokaty
Potwierdzenie zerwania lokaty
Powiadomienia do kredytu Informacja o spłacie raty kredytu
Powiadomienia do bezpieczeństwa Zablokowanie elektronicznych kanałów dostępu na skutek błędnych prób logowania
Nieudana próba logowania
Udane logowanie

Czy mogę ustanowić pełnomocnika do rachunku w kanałach elektronicznych?

Tak. Pełnomocnika możesz zdefiniować samodzielnie on-line za pośrednictwem serwisu transakcyjnegoBanku, po zalogowaniu. Elektroniczny wniosek o nadanie pełnomocnictwa znajdziesz na ekranie szczegółów rachunku oraz w zakładce Wnioski i dyspozycje.

Masz możliwość określenia zakresu pełnomocnictwa, czyli wskazanie produktów, do jakich pełnomocnik ma mieć dostęp, jak również limitów transakcji. Jeżeli chcesz, by pełnomocnik nie mógł wykonywać transakcji, wybierasz opcję podglądu.

Pełnomocnik będzie mógł logować się do systemu bankowości elektronicznej po otrzymaniu własnego pakietu bezpieczeństwa i jego aktywacji. Pełnomocnictwo obowiązuje wyłącznie w kanałach elektronicznych. W dowolnym momencie możesz je odwołać.